Jak zařídit domácí pracovnu aneb Pracovna v dámském stylu
Mít možnost pracovat z domova je pro mnohé z nás splněným snem. Kdo by si nepřál klouzavou pracovní dobu, příjemné zázemí a především fakt, že si kdykoli můžete hodit nohy na stůl nebo si zajít pro kafe, aniž by vás někdo z vedení káral pohledem.
Jenže i práce z domova má své stinné stránky, což nám jistě potvrdí každý, kdo takto pracuje. Ne vždy se všechno plaví na růžovém obláčku a to nejdůležitější, co pro svou práci potřebujete, je domácí pracovna.
Zařídit si domácí pracovnu je základ
Pokud chcete odvádět svou práci kvalitně – klidně řekněme, že na 110 % – pak k tomuto účelu potřebujete to správné místo. Usednout s notebookem na klíně v obýváku na sedačku je sice taky řešení, ale pouze dočasné. Věřte, že se nebudete moci soustředit, za chvilku vás budou bolet záda a ani vaše práce nedosáhne vytyčeného cíle. A to je škoda, nemyslíte?
Mnohem rozumnější tedy je najít u vás doma kousek prostoru, který s trochou dobré vůle přeměníte v dokonalou kancelář. Nemusíte mít v kapse balík peněz a v hlavě odhodlání je všechny utratit. Vystačíte si i s málem, pokud budete vědět, jak správně na to.
Jak zařídit domácí pracovnu
Teď už se dostáváme k tomu nejdůležitějšímu – tedy k tomu, jak svou domácí pracovnu zařídit. Nezáleží ani tam na tom, zda se z domu živíte psaním článků, programujete weby nebo děláte grafiku. Je to úplně fuj. Pokud k těmto účelům potřebujete počítač či notebook, židli a pracovní stůl, pak je dnešní článek určený právě vám. Teď už na nic nečekejme a pojďme si říci, jak zařídit domácí pracovnu tak, aby vaše pracovní výkony vybičovala k dokonalosti!
Krok první: místo
Pro zařízení domácí pracovny logicky potřebujete místo. Kdo disponuje volným pokojem, má z poloviny vyhráno. Kdo ne, nemusí hned věšet hlavu – pro domácí kancelář vám postačí i pár metrů, které ukrojíte například z obývacího pokoje nebo z ložnice. Jakmile to správné místečko najdete, můžete přestoupit k dalšímu kroku.
Krok druhý: psací stůl a židle
Kdo se živí z domova, zpravidla u své práce sedí. A mnohdy u ní sedí hodně dlouho, klidně i polovinu dne. Ne-li možná i víc! Proto je potřeba, abyste ve své pracovně měli psací stůl a židli. Ale pozor, ne jen tak ledajakou židli, kterou si třeba vypůjčíte z jídelny s domněnkou, že těch pár hodin na ní prostě odsedíte. Chce to pohodlnou a kvalitní židli, ze které vás nebudou bolet záda. Co se týče stolu, odpíchněte se od vašich možností – a to jak finančních, které u spousty z vás mohou hrát hlavní roli, tak i od dispozičních možností vaší soukromé pracovny.
Krok třetí: nástěnka
Ať už děláte cokoli, určitě vám přijde vhod nástěnka na zeď. Když si pěkně před sebe připevníte nástěnku, budete si na ní moci dělat poznámky, psát si důležité termíny, připichovat telefonní čísla a podobě. Rozhodně to není na škodu. Nástěnka zároveň poslouží i jako dekorace, můžete si na ni připevnit i fotografie rodiny, dětí nebo přátel. To už záleží na vás.
Krok čtvrtý: dekorace
Ještě než se začnete chytat za hlavu a namítat, že do kanceláře žádné cetky nepatří, dovolíme si vám namítnout, že nemáte tak úplně pravdu. I když se právě teď snažíte zařídit dokonalý prostor pro práci, nesmíte zapomenout na to, že se zde musíte především dobře cítit. Nikomu by se nepracovalo dobře, pokud by se neobklopil věcmi, které má rád – ať už to bude rámeček s fotografií z rodinné dovolené, těžítko, které jste dostali k narozeninám nebo třeba květina, o něž tak rádi pečujete.
Fotogalerie: Dámské pracovny inspirace
Foto: Pinterest.com